Тому команда проєкту й учасники фотографічного кластеру охоче відгукнулися на пропозицію магазину фототехніки Paparazzi пройти курс навчання на його базі.
У навчанні, яке проводилось на безоплатній, благодійній основі за направленням Одеського інституту соціальних технологій узяли участь ВПО з Маріуполя Лідія Чала, Галина Бєлозерцева та Ірина Шатілова, а також Лариса Гордєєва з Голої Пристані та менеджерка проєкту Наталія Новак.
Фотонавчання проводила відома одеська викладачка фотомистецтва й фотографиня Інга Одарич. Проведення занять анонсувалися спільно з фотографом та відеографом, чоловіком пані Інги – Сергієм Пастерначенко.
Програма навчання включала чотири окремі майстер-класи, змістовно наповнені теоретичним й практичним матеріалом.
На першому стартовому занятті пані Інга розповіла про технічні можливості фотоапарата, про роботу діафрагми, про світлочутливість техніки та про наявні режими та налаштування фототехніки.
Учасники фотокластера дізналися, що кожен фотоапарат має загальні налаштування, зокрема
цифрові показники ISO: такі як світлочутливість, налаштування відкриття та розкриття діафрагми та витримка. Діафрагма є елементом фотокамери, який дозволяє налаштовувати ту кількість світла, що пропускає об’єктив.
Окремо майстриня наголосила, що витримка – це час, на який буде відкритий затвор фотокамери. «Чим коротшою є витримка, тим менше світла проходить у фотокамеру. Число ISO визначає, наскільки камера є чутливою до світла. Як і витримка, ISO відповідає за зміну експозиції на фото. Експозиція – це кількість світла, яке потрапляє в камеру та генерує візуальні дані за певний період часу», – акцентувала увагу фотоаматорів І. Одарич.
Фотомайстри підкреслювали: кожен фотограф має вручну налаштувати параметри власної фотокамери, враховувати умови, що існують навколо: зокрема пору року, частину дня, розташування сонця на небосхилі чи освітлення у приміщенні, відстань та розташування об’єкта фотографування, колірну гаму навкруги тощо.
Теоретичні знання, набуті під час уроку, одразу вирішили перевірити практично й почали фотографувати одне одного біля дерев і квітів, намагаючись зробити цікаве, а як пощастить – унікальне фото з ефектом Боке ‒ розмитістю заднього або переднього плану при фокусуванні на головному об'єкті, що досягається відкриттям та закриттям діафрагми.
Закріпивши знання на практиці, учасники отримали домашнє завдання: переглянути навчальні
відеоролики про знімальні режими і зробити цікавий домашній натюрморт, а також сфотографувати три плани книги чи журналу, де виділити різкими приблизно п’ять, десять рядочків та усю сторінку.
Ірина Шатілова, фотограф з Маріуполя, яка є активною учасницею гуртка, представила стильний і «смачний» натюрморт – смачне печиво з краплинками шоколаду, шматочки кексу та склянку молока на фоні сухоцвіття.
Лідія Чала зробила цікаву світлину – олівець, гумку та чинку на фоні намальованих олівцем медуз.
Галина Бєлозерцева зробила естетичний натюрморт із чашкою ароматного чаю, відкритою книгою з окулярами та соковитими сливами й різноколірними яблуками.
Наталія Новак на своїх світлинах зобразила срібну каблучку серед сторінок книги, тінь від якої створює сердечко, та соковитий натюрморт з винограду, слив, персиків й кавуна.
Майстри-наставники розбирали виконані вдома учасниками фотокластера світлини й щедро роздавали похвалу учасникам, які гарно засвоїли матеріал.
І майстри-викладачі, і учасники гуртка залишилися надзвичайно задоволеними першими теоретичними уроками та їх практичним втіленням і з нетерпінням чекали на продовження занять.
Наталія Новак
Фото А. Крупника
Матеріал підготовлено в рамках проєкту «Інституалізація процесів адаптації ВПО у громадах через місцеву демократію», який реалізує ГО «Одеський інститут соціальних технологій» за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного Фонду «Відродження» в рамках спільної ініціативи «Європейське Відродження України». Матеріал представляє позицію авторів і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу чи Міжнародного фонду «Відродження».
Немає коментарів:
Дописати коментар